Day 2 - Fort point

Publicerad 2014-03-31 20:33:45 i Allmänt,

Idag i våra speakers i skolan fick vi det bästa meddelandet man kan få i skolan. Early dismissal! Gregory school district stängde kl 12 idag på grund av vädret så nu är jag hemma. Ända anledningen till att tycka om snön. Nu är det så kallad "blizzard" då det snöar väldigt intensivt under en kort tidsperiod. Man kan tycka att det är löjligt att skolan stänger, men, då är det ju så att alla elever från 14 år och upp kör bil till skolan. Det är lag att skolan ska stänga om vägunderlaget är så dåligt så det kan orsaka fara. Min familj bor utanför Gregory och vägen var jättehal pluss väldigt vindigt så de hade faktiskt en anledning till att låta oss gå hem innan det blev värre. 
 
Men iallafall, här kommer bilder från första delen av dag 2 då vi åkte till Fort point under Golden Gate bron. Fortet byggdes innan Amerikanska inbördeskriget för att skydda San Fransisco från främmande krigsfartyg men är nu ett museum/utkiksplats. Jag tog tyvärr inga bidler inne i fortet då vi var upptagna med att springa runt där uppe och ta bilder och tappade bort tiden. 
Så, först. Så här såg vyn ut över bron den andra dagen. San Fransisco är känd för dimman som kommer in nästan varje dag och det fick vi definitivt uppleva, den försvann senare någon gång på eftermiddagen. 
Ser ut som jag hade smuts på kameralinsen på denna bilden?! Men i allafall, utöver vattnet. Till vänster kan man knappt se en pelare från bron. 
Så här är en bild nerifrån fortet uppåt. Vi står uppe på kanten men personen som tog bilden kunde kanske zoomat in lite mer...
Här ser man hur dimmigt det var. För övrigt så berättade vår guide att de konstant målar bron för att hålla den röda färgen stark. 
Jag, Marit, Caroline 
And again. 
Och slutligen, här är en bild på ca 90% av vår EF grupp som åkte på resan. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Yo

Publicerad 2014-04-01 00:07:28

Kul att se bilder! Det verkar ha varit en bra resa :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela