Everyday's the same

Publicerad 2013-09-14 01:49:37 i Allmänt,

Hejsan, sorry för dålig uppdatering här under veckan men det är svårt att komma på något att skriva om på vardagarna när alla dagar ser lika dana ut. Skola mellan 8 och 3, Volleyboll från efter skolan till 6 och sedan hem och göra läxor. På tisdagar och torsdagar har vi matcher, de är nästan alltid långt borta vilket innebär att vi brukar vara hemma kring 12. Igår, mina vänner, så "spelade" jag istället för att sitta på läktarn och kolla på. Eller ja, jag var inne på planen i ca 3 min utan att nudda bollen. Är inte hundra procent säker på om det uppfyller definitionen av att spela men det var ju ett steg bättre än att kolla på tycker jag. Eftersom jag spelar c-team så hade jag fått spela mer om jag ville. C-matcherna räknas nämnligen inte i någon serie utan är bara för att även de lite sämre ska få spela för skoj skull. Jag ville inte spela så mycket för, ärligt talat, jag får vårat team att verka dåligt. Men, om jag blir bättre så kanske jag vågar vara på plan lite mer i slutet på säsongen. Skolan är i full gång med prov och läxor hela tiden. Förra veckan hade jag prov i "Advanced Biology" och så här gick det till när läraren gav tillbaka proven. 
Läraren: - The whole class performed very good on the test. 
(hon börjar lämna ut testen) När hon kommer till min plats säger hon. - With some exceptions. 
Haha. Jag fick c (vilket är mycket sämre i US än vad det är i Sverige) men eftersom dessa betygen inte räknas för mig så var det bra nog. Men, för att skryta lite, vi hade, i samma klass ett pre-test i chemistry och jag fick högst resultat i klassen. Hon pratade massa om hur imponerande mitt resultat var (24/25). Sedan så kan man ju diskutera svårigheten på detta test. Frågorna var typ: vilka tre partiklar finns i en atom? Vad är en jon? Helt ärligt, provet motsvarade min kemi i sjunde/ åttonde klass i Sverige men det är ju alltid roligt när något går bra ändå:) Nästa vecka är det homecoming week vilket ska bli skoj! Varje dag har olika teman där man klär sig på olika sätt och vi har roliga aktiviteter under dagarna. På fredag är det pep-rally på dagen inför kvällens parad/dans. Jag ska försöka ta mycket bilder under veckan och jag håller tummarna för att vi för en gång skull kan få ta bilder i skolan. (vi får inte det annars) 
Tills dess, ha det bra och om det är något speciellt ni vill veta om livet här i USA, skriv en kommentar om det! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela