We're moving out

Publicerad 2013-10-19 01:47:53 i Allmänt,

Hej kompisar! Ursäkta för kass uppdatering här på sistånde. Hela denna veckan har förutom skola och volleyboll ängnats åt att packa för i helgen är det ÄNTLIGEN dags att flytta. Sedan jag flyttade in här för dryga 2 månader sen så har de sagt att vi ska flytta om ca 2 veckor. Saken är ju bara den att de sagt 2 veckor i ca 8 veckor men, nu är det alltså äntligen dags. Vi beräknas vara helt inflyttade i det nya huset på måndag och eftersom vi inte börjat flytta grejer än så är det ganska självklart vad helgen kommer bestå av. Ska bli skönt att flytta ut ur detta huset för det är superstökigt, ganska ofrächt, helt för litet för 7 personer och dessutom, vi har möss innomhus. Och då menar jag inte att vi sett en mus. Vi ser möss varje dag och idag såg vi flera stycken i en av kökslådorna. Uhhh.. från och med nu så kommer jag diska alla bestick i lådorna innan jag använder dem för det var faktiskt riktigt äckligt. Saken är den att mössen kom in i huset med flyttlådorna så jag är lite orolig för att vi tar med dem till nästa hus också.. 
Igår hade vi hemmamatch i volleybollen och det var dessutom en cancer-gala. Vi har sålt t-shirts och andra grejer för att samla in pengar och igår skänktes de till olika personer med cancer här i Gregory. En bra sak tycker jag. 
Själva mathen var pinsam värre. Hela Gregory var där och det var helt knökat med folk. Jag spelade i ca 1 minut och på den minuten lyckades jag först missa en enkel boll rakt på min plats och sedan slå nästa boll rakt i anskitet på mig själv. 
Sedan så har jag gjort två till pinsamma saker i skolan denna veckan. 
1) Jag fick hjärnsläpp och glömde av min lärares namn, så jag kollade på väggen där namnet stod och råkade kalla henne hennes förnamn. Blicken jag fick var inte väldigt upskattande kan jag säga. 
2) Jag svor i skolan under historialektionen. Tappade alla mina böcker i golvet och glömde att detta inte är Sverige där man kan säga vad som helst. De elever som hörde skrattade när jag stammande försökte komma med en bra ursäkt inför läraren. Svära i skolan är deiinitivt inte ok här, medan i Sverige så svär vissa av mina lärare. 
Har inte tagit några bra bilder i veckan men här är några kassa mobilbilder. 
Jag gick på en promenad och hitttade kyrkogården. 
Jag försökte lära en ganska så korkad hund konster. Måste säga att min lille gris hemma är mycket smartare. 
Vi bakade 
American style. Monstercookies. De var seriöst större än mitt ansikte. Vi kan kalla antalet kakor jag ätit under veckan x. Kan ju bara säga att x = FÖR MÅNGA. 
 

Kommentarer

Postat av: CA

Publicerad 2013-10-20 15:20:27

Du tycker att du har läst "Of Mice and Men" lite många gånger, men titlen verkar ju stämma ganska bra på er familj :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela