The neighborhood

Publicerad 2013-10-07 01:03:58 i Allmänt,

Jag tror inte jag har visat så mycket hur Gregory ser ut så idag knöt jag på mig gympaskorna, tog väskan med kameran över axeln och begav mig ut på fotorunda som värsta turisten. Här är resultatet.
 
Jag började att bege mig till skolan och det första man ser är naturligtvis de gula skolbussarna
Här är vid entrén till "the elementary school", alltså för de små barnen
Här är entrén till Middle school och High School, hela skolan hänger dock ihop
Här går jag in varje dag
Detta är ca en tredjedel av alla parkeringsplatser. Finns på baksidan också. Det är nog största skillnaden från en svensk skola men det behövs eftersom alla åker bil. (förutom småbarnen som åker bussen)
När jag vandrade vidare passerade jag en hästgård 
Och när man kommer fram till "the auditorium" så möts man av ytterligare några bussar
Här är "the auditorium" där jag tränar volleyboll. Det är alltså en stort gym där alla inomhussporter tränas och det är även här olika evangemang i staden hålls. 
Utanför står vår maskot
Efter att ha irrat runt ett bra tag hittade jag tillslut kyrkan vi går till. Den ligger inte alls långt borta från "the auditorium" men eftersom jag bara åkt bil dit förut så var jag tvungen att gå nästan hela vägen hem för att sedan kunna gå vägen vi brukar åka dit. Himla omväg men mitt lokalsinne visade sig vara ganska värdelöst så det var ända lösningen.
Så här ser entrén ut
Sedan så begav jag mig till fotbollsplanen som även är vår friidrottsanläggning
Så här ser det ut där
Sedan så var jag trött i benen och gick hem. Så här ser det ut där vi bor nu. (flytten blir om 3 veckor)
Och här kommer den obligatoriska väderuppdateringen: Sol, ca 10 grader celsius, lätt vind och ganska så skönt. 

Kommentarer

Postat av: CA

Publicerad 2013-10-07 22:34:58

Hmm! Låga, platta hus, mycket asfalt och betong, "fin" gorilla, stackars häst! Amerikansk småstadsidyll? Saknas bara en Diner och kanske en saloon. Vad hände med sköldpaddan?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela