Football friday

Publicerad 2013-10-06 00:26:22 i Allmänt,

Hejsan. Igår var det fredag vilket som vanligt innebar fotboll. Och, oj vad kallt det var. Det regnade hela dagen och var nära frystemperatur igår kväll. Vi vann som vanligt (kan faktiskt säga det då vi vunnit alla utom 1 match) så så sätt var det kul men jag satt ärligt talat mest och kollade på klockan och räknade ner tiden tills jag kunde åka hem och krypa ner i sängen med några lager myskläder och täcke. Idag har det varit lite skypande och sedan lekte vi frisörsalong och gjorde konstiga flätor på varanndra. Till luch åt vi pizza (rester från middagen igår), och JA, jag är trött på all denna snabbmat men det finns inte alltid så mycket annat att välja på. Nu står min värdmamma och lagar middag så det blir förhoppningsvis något lite nyttigare. Idag är det liksom igår skitväder vilket innebär att dagen till stor del spenderats inomhus. Är någon konstig blandning av snö och regn och dessutom superblåsigt. (ursäkta för mycket prat om vädret men vi svenskar gillar ju det ämnet). Imorgon är det (tyvärr) dags för kyrkan. Lite väl religiöst för min del men det går an. 
Nu ska jag försöka städa lite i röran på golvet här. Är en lika stor utmaning varje morgon när jag ska hitta mina grejer och om jag vill ha något särsklit klädesplagg brukar det innebära att riva upp hela väskan. Det var vad som hände igår så ni kan ju förstå att det inte är alltför ordningssamt nu. 
Hoppas allt är bra i Sverige:) 
Gregory Gorillas
Så här glada var jag och Alyssa i ösregnet och kylan
Sverigetjejerna
Började inte alltför fint
Slutade lite bättre

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela