Rachel's challenge

Publicerad 2013-11-21 03:25:57 i Allmänt,

Hej. Idag i skolan var det så kallad Rachel's challenge. Rachel var den första att bli skjuten i USA's värsta skolmassaker 1999 på ett High School i Colorado. Hennes pappa startade programmet Rachel's challenge för att förbättra skolorna och skapa en bättre gemenskap och visa hur man ska vara mot varandra. Vi hade en gästtalare som pratade varvat med visade filmklipp, dagboksanteckningar med mer från Rachel's liv. Det handlar mycket om att förmedla det Rachel stod för och skrev då hon var väldigt omtyckt och hade väldigt värdefulla idéer. Han som pratade var kanske den bästa talaren jag någonsin lyssnat på. Även om vi satt där i tre timmar så lyckades han hålla vad jag tror var allas uppmärksamhet hela tiden och många blev väldigt berörda av presentationen. Efer presentationen så la han ner mikrofonen på marken och uppmuntarde elever att gå fram och berätta för alla vad de blivit berörda av och hur det skulle förbättra sitt både sitt eget sätt att vara och skolmiljön. Båda våra grannskolor från grannsamhällerna var där också så det var knökat med folk. Till skillnad från i en svensk skola då jag tror att de flesta hade varit tysta och väntat på att någon annan skulle gå fram så gick folk fram hela tiden och berättade vilket jag tycker var väldigt fint:) Många till och med grät när de pratade så budskaper gick definitivt fram. Googla Rachel's challenge om ni är nyfikna, väldigt värdefullt tycker iallafall jag!
 
Imorgon ska jag hålla mitt nästan tio minuter långa tal om kloning. Jag är så himla nervös så jag hoppade ur tävlingen vilket innebär att jag bara behöver göra det en gång . Det är dessutom inte lika viktigt hur bra det är nu vilket gör att jag i alla fall känner mig lite lungnare. Ska bli väldigt skönt att få det gjort då jag tänkt på det hela veckan. Nu blir det lite historiaplugg för mig innan sovdags, godnatt:) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela