Rodeo

Publicerad 2013-08-19 03:02:35 i Allmänt,

Idag har jag för första gången i mitt liv varit och kollat på Rodeo.
Vissa delar av Rodeon var väldigt roliga att kolla på som när de skulle hålla fast sig så länge som möjligt på en häst som bockade och även de samma med en tjur! Jag tyckte dock det såg ganska farligt ut för när de åkte av så sprang tjuren efter dem och försökte sparka dem och de hade inte ens hjälm. Känns inte som en sport som hade varit tillåten i Sverige direkt. 
Dock så var det vissa delar jag tyckte var lite djurplågeri som när de red i full gallopp efter en springande kalv och kastade lasso runt dens hals och ben samtidigt så att den ramlade i farten. Det var också en del där de skulle fånga en kalv vid hornen och sedan hoppa av hästen, springa fram till kalven, trycka ner den på rygg och knyta ihop alla dess ben. Det tyckte jag var ganska hemskt att se men så gör man här. 
Imorgon ska jag testa cross country vilket är långdistanslöpning. Träningen är klockan 6 på morgonen och jag är supernervös eftersom jag inte har någon aning om hur bra de är. 
Ni börjar säkert tröttna på att läsa om alla pizzor jag äter men jag måste skriva att vi idag åt på pizza hut,uhhh.. Jag kommer aldrig mer äta pizza när jag kommer tillbaks till Sverige. 
Här är några bilder från idag.
På morgonen spelade vi basket
Så här ser det ut när jag spelar basket
 
På invigningen sjöng vi nationelsången och alla höll handen mot hjärtat. 
Detta är "bareback riding" vilket går ut på att hålla sig fast barbacka på en bockande häst så länge som möjligt. Den ena handen måste man hela tiden ha i luften. 
 
Det här är det jag skrev om när man skulle fånga en kalv. En av cowboysen kastar lasso runt hornen och den andra runt benen. 
Det var också speed racing
Det här är Bull riding, alltså samma sak som med hästen fast på en tjur. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela