Homecoming week

Publicerad 2013-09-20 22:36:00 i Allmänt,

Hej, denna veckan har det varit homecomig week. Under veckan så har vi varje dag klätt oss på ett speciellt sätt och vi har haft olika aktiviter varje dag. Homecomig week är en symbol för "school spirit" vilket är väldigt stort här. På måndagen var det "tween day". Tyvärr så glömde jag och Regine som jag var tvilling med att ta kort. Vi kanske får ta och mötas och ta på oss kläderna igen för det hade varit kul att ha bilder från alla dagar. På tisdagen var det Jersey day vilket innebär att tjejerna har på sig fotbollkillarnas jerseys och de har volleybolltjejernas jerseys. På tisdagen var det också hemmamatch för volleybolllaget och i princip hela "staden" var där och hejade. Vi vann så det var extra roligt! (och nej, jag spelade inte) På onsdagen så var det "Halloween day" men här betyder halloween inte att man behöver vara något läskigt utan det innebar att man kan klä ut sig till vad som helst. Det var allt från zoombies till pingviner i skolan. Igår var det "Hillbilly day" vilket innebär ungefär cowboy. Igår kväll var det även coronation vilket är kröningen av homecoming queen and king och sedan homecomigdansen. Det var roligt men helt ärligt så tyckte jag själva dansen var sådär. Idag var det parad vilket innebar att alla klasser (juniors, seniors osv) hade gjort en "flotta". Vi (seniors) var Thor. (en superhjälte som för övrigt är skandinavisk för er som inte vet). Själva paraden påminnde lite om kortegen i Göteborg om jag ska jämföra det med något. Ikväll är det dags för hemmamath för fotbollen och alla är supertaggade. Det är ju framförallt det här hela veckan har gått ut på att tagga för så nu gäller det att vinna. Laget vi spelar mot är inte säskilt bra så vi förväntas verkligen att vinna och fotbollskillarna kommer få det tufft nästa vecka om vi skulle förlora mot ett dåligt lag hemma på homecoming. 
Förlåt för dåliga mobilbilder men här är i alla fall en liten inblick på hur veckan sett ut. 
Jersey day. Josi, jag och Regine (som är en norsk utbytesstudent) 
På halloween day var jag en clown. 
Hillbillyday med flätor, skjorta och cowboyboots som tyvärr inte syns på bilden. Jag, Josi, Molly, Regine. 
Dålig bild men på scenen står kandidaterna för queen och king. 
2013/14 års queen och king. Mackenzie och Derek som dessutom är ett par. De har även en dotter som är 2 månader. (och ja, de är seniors, 17/18 år) 
Här är dom igen idag på paraden. 
De andra kandidaterna fick också åka bil på paraden. 
Detta var senior-flottan. På skylten står det "the Gorillas will hammer the braves" Gorillas är då vårt fotbollslag och the braves våra motståndare. 
Min brors klass var "Captain underwear" 
Min värdmamma jobbar på skolan och fick vara med i paraden som batman. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela