Sioux Falls

Publicerad 2013-08-18 05:17:00 i Allmänt,

Idag har vi varit inne i Sioux Falls som är den största staden i South Dakota. Staden ligger nästan tre timmar härifrån så det var mycket bilåkning. Amerikanare vill verkligen inte behöva gå mer än nödvändigt för när vi var framme vid shoppingmallen så fanns det massa platser längst bort på parkeringen (ca 50 m från entrén) men, istället för att ta någon av dem så ställde vi oss och väntade på att en plats närmare skulle bli ledig. Superlöjligt tycker jag och vi hade dessutom varit inne i mallen tidigare om vi parkerat direkt.
Jag köpte i alla fall två nya träningsshorts då det kommer behövas några stycken om jag ska träna varje dag. Det blev också några jeans och tröjor med hem. Eftersom det är en bra bit dit så var det lika bra att köpa på sig en del när vi var där för det finns inget att shoppa i Gregory där jag bor. 
Vi var också nere vid Missouri River på någon sorts tillställning som hette River Boat Days som var lite marknadslikt med olika tavlor, sovenirer osv och en massa olika matställen. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig idag så det blir inga bilder i detta inlägget.
Middag åt vi sedan på Pizza Ranch vilket är buffé med en massa olika saker (inte bara pizza!) utan även grönsaker, potatis mm så det var gott som variation!
Imorgon ska jag åka med Saras (värdmamman) brors familj på Rodeo och då tänker jag komma ihåg att ta med kameran och ta massa med bilder!
Hoppas det är bra med alla hemma i Sverige:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela