Host family issues

Publicerad 2013-08-21 03:17:43 i Allmänt,

Så, läget är så att det inte funkade med min värdfamilj. Våra personligheter gick inte ihop alls och vi passade verkligen inte tillsamans. Så, som tur var jobbade EF fort (jag ville verkligen därifrån direkt) och gick efter några samtal med på ett byte. Just nu bor jag hos min IECs (EF-personal i samma stad) familj. Här ska jag dock bara bo några veckor tills de hittar en ny värdfamilj åt mig. De har tre egna barn plus en tysk utbytesstudent och två stora hundar så det är verkligen liv i huset hela tiden här vilket jag gillar. 
 
Annars så har jag, tro det eller ej, bestämt mig för att köra både cross country och volleyball vilket innebär cross country träning kl 6 varje morgon innan skolan och volleyboll varje dag efter skolan. Idag sprang vi intervaller på cross countryn vilket innebar att vi sprang en slinga på ca 800 m 4 gånger och vi skulle springa fortare för varje gång. Det låter kanske inte så jobbigt men det var det kan jag säga. Jag var helt yr i huvudet efter fjärde rundan och det kändes som att jag skulle kräkas. Det beror nog på att jag inte är van att träna hårt innan frukost (och kanske lite på att jag inte riktigt är i superform) men jag vänjer mig nog. En sak som jag är riktigt orolig för är att det första meatet (tävlingen) är om två veckor. TVÅ VECKOR!! Det går ju inte. Jag är verkligen inte i form för det men det är det obligatoriskt så jag har inte så mycket att välja på tyvärr. (well, well.. någon måste ju vara sämst)
För övrigt så var volleybollträningen 4 timmar idag och det var fysträning större delen. Så, ni kan ju förstå att jag är ganska så helt slut nu. 
Jag har tyvärr inga bilder från de senaste dagarna så detta blir ett lite tråkigt inlägg. 
Imorgon börjar skolan och jag ska försöka skriva något imorgon kväll om hur det var.
 
Hoppas allt är bra med alla i Sverige!:) 

Kommentarer

Postat av: Hanna M

Publicerad 2013-08-21 15:00:19

Åh det är så kul att läsa om hur du har det i USA. Så synd att du inte trivdes med din första värdefamilj... Men du är helt säker på att du kommer att få bo i samma stad och gå på den skolan det är tänkt eller?:))

Svar: Heej!:) Ja, jag går på samma skola och bor i samma stad!:) Ja, det var synd att det inte funkade men nu är det super!!
claramerica.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela