Volleyboll

Publicerad 2013-08-16 15:58:46 i Allmänt,

Jag har börjat spela volleyboll i skolan och jag har hitills varit på två träningar. Det är supersvårt och jag är verkligen superdålig men vi tränar varje dag så förhoppningsvis blir jag bättre! Jag trodde volleyboll mest var att passa bollen lite random och få den över nätet men vi har en massa olika stegkombinationer och olika skott som heter olika nummer osv.. jag är ganska borta kan jag säga men tjejerna är i alla fall väldigt shyssta och förklarar så det är roligt endå. Annars så längtar jag tills skolan börjar nästa vecka för det finns inte så mycket att göra här på dagarna annars.
Igår var jag i skolan och valde klasser och detta är vad jag valde:
- English (obligatoriskt)
- American history (också obligatoriskt)
- Algebra III (dettta var den svåraste matten de hade så jag vet inte riktigt hur det kommer gå..)
- Fitness for life (typ idrott)
- Anatomy and Physiology (tydligen disikerar man mycket i denna klassen:/ )
- Speech II (Är väldigt nervös för detta då jag egentligen inte gillar att hålla tal osv men många har sagt att den är rolig så jag tänker testa iaf.)
- Study hall (en klass där man typ gör sina läxor. Väldigt skumt eftersom man får betyg i den klassen) 
Sedan har jag också en klass där man är lärare för de mindre barnen på elementary school som jag inte kommer ihåg vad den hette. 
 
Här är några bilder från igår. 
Emma och Emma. Emma är en annan utbytesstudent från Sverige! 
 
Jag och Emma fick min värdsyster att smaka på djungelvrål..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela