Mt Rushmore etc..

Publicerad 2014-05-31 23:55:47 i Allmänt,

Hejsvejs! Här kommer en massa bidler från vad jag har haft för mig på sistonde! Är för lat för att dela upp på dagar så här kommer allt i ett. 
Jag har mer bidler men här är en för nu på studenterna med "High Honors" som man är om man har hållt väldigt bra betyg hela high school periden, (jag detta året). Jag är på nedre raden. 
Här är två till bilder från balen. 
Jag åkte till Arizona med min awesome familj :) Arizona view
Och besökte Grand Canyon!!! 
Josis familj (hon bor/bodde hos min värdmammas systers familj) åkte också även om de åkte lite annorlunda dagar än oss, vi träffades bara 1 dag men det var ett trevligt avslut.
sista dagen med denna tjejen..Josi <3
Hennes familj åkte hem innan oss och Josi återvände till Tyskland innan jag kom tillbaka till Gregory så detta var sista dagen vi sågs. (för detta året! ) 
Josi har en jättecool bild när jag sitter på stenen bakom henne som jag hoppas hon skickar till mig.  våra värdföräldrar var inte jätteglada när vi började klättra på kanten dock. Är ju liksom inget som hindrar en från att ramla ner. 
Det var memorial weekend så vi fick fina flaggor :)
Här är en bra bild på vattnet. Bilderna fångar dock inte alls hur mäktigt Grand Canyon faktiskt är när man står där. Jätteglad och tacksamm att min "moster" och hennes man tog oss utbytesstudenter dit trots att det var 4 timmar varje väg från huset i Arizona!
On our way to Mexico!! När vi kom tillbaka så stannade vi bara i huset 1 dag innan det var dags för nästa resa!!
The beach!! 
Volleyboll i poolen! 
Jag & fina värdföräldrar 
poolen nattid
Alla utom min värdmamma
Mexican style :) 
Vårt hotell
Alla barnen, längsta killen är kusin som åkte med oss. Resten är Bakke's. 
Så, när vi skulle gå av planet i Rapid City för att köra hem till Gregory så gick det inte riktigt som planerat. 
Min värdpappa- Wait, where's the car keys? 
Min värdmamma- Hmm...yeah, where are them keys......oh no. Arizona. 
ops.... vi fick ringa till någon som kom och hämtade bilden, körde till en verkstad, knäckte låset och gjorde en ny nyckel. hela det tog typ 3/4 h haha. 
På vägen hem från flygplatsen i Rapid City efter hela bilhärvan besökte vi Mt Rusmore (South Dakota). Mt Rushmore är förmodligen enda världskända saken från SD så det skulle ju vara lite konstigt om jag bott i SD hela året utan att besöka det kända presidentberget! 
Lunch i Keystone 
Keystone är ett litet mysigt bergssamhälle nära Mt. Rushmore
George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt, Abraham Lincoln.
Hela resan varade 6 dagar och under desssa 6 dagar besökte vi Mt Rushmore, Grand Canyon, Maricopa (AZ, där min familj har ett hus) + Rocky Point, Mexico. Tack underbara värdfamilj för en grym resa och avslutning på året. 
 
På torsdag flyger jag tillbaka till Sverige så de sista dagarna spenderas här i Gegory med vänner och familj. Igår var jag för första gången i mitt liv på Drive in bio. Jag och två kompisar åkte dit, satt i bilen och kollade på en utebioskärm med ljudet på från radion. Kunde inte ta bilder eftersom det var kolsvart ute. De har inte någon bestämmd tid som bion börjar utan den startar när det blir mörkt! Rolig idé. Vi såg filmen "A million ways to die in the west" vilket är lite extra roligt eftersom SD tillhör vad man kallar västen. Filmen var pretty stupid men ändå rolig. Får se om det blir något mer inlägg här innan jag åker. Syns snart Sverige! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela