The weekend

Publicerad 2013-09-16 03:43:24 i Allmänt,

Hejsvejs. Då var det ytterligare igen slut på helgen. Det blev två lugna dagar för mig. På lördag förmiddag så målade vi skyltfönster på "the mainstreet" inför homecoming som är denna veckan. På lördag kväll var vi i parken några timmar på någon liten fest där vi åt soppa och lysnade på ett band som spelade folkmusik. Idag var det dags att gå till kyrkan vilket inte är mina favorittimmar i veckan direkt men, eftersom religion är väldigt viktigt för min familj så går jag med ändå. Sedan så var det till att göra läxor innan det bar av på en utflykt för att få se huset vi ska flytta till. Och ja. Jag och Josi som är från storstäder tycker att Gregory där vi bor nu är landet. (ca 1200 invånare) men nu fick vi se vad det riktiga "countryside" innebär. Om man kollar ut från fönsterna i vårt hus så ser man ängar, ängar, ängar, ännu mer ängar och några kor här och var. Man ser inte närmaste grannens hus. Men det ska bli roligt. Brevid vårt hus finns ett gammalt hus som en gång varit en skola vilken nu är en perfekt plats för skräckfilmsinspelning så det blir vårt projekt när vi inte kan komma någonstanns. Vi får reda på imorgon om vi definitivt får huset för det är ännu inte 100% säkert. Vi håller tummarna för vi måste nämligen ut ur huset vi bor i nu nästa helg så om vi inte får detta huset så är det något problematiskt. Kanke blir det camping i andra fall???
Bailey och Molly igår vid fönstermålningen
Färgen var inte bara på fönsterna
Vi bakade för kvällens kakförsäljning (min kamera var på dåligt humör och tog bara suddiga bilder)
Jag smakade inte på några kakor.
Skoja bara. kakorna var supergoda. jag åt 1 eller 2 eller så.
I parken. Igår var det soligt och ganska varmt men idag var det inte varmt alls så det är nog tyvärr så att hösten börjar komma hit också. Jag åt minst 5 kakor. 

Kommentarer

Postat av: Saga

Publicerad 2013-09-19 04:25:45

Fin blogg du har! Kul att börja läsa om en annan utbytesstudent :) Jag befinner mig i Arizona

Svar: Tack:) har du blogg?
claramerica.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela