Nebraska

Publicerad 2013-09-02 18:43:03 i Allmänt,

I helgen har vi varit i Nebraska och hälsat på farmor och farfar tillsammans med kusinerna. Jag var väldigt förvånad hur nära Nebraska vi bor för det var bara ca 15 min att åka innan vi bytte stat. De bor ute på landet (jag tycker visserligen vi också gör det men det här var helt avskiljt från andra hus) och runt huset fanns bara åkrar. På lördagen var det obligatoriskt att se på fotbollsmatchen mellan Nebraska och Wyoming. Nebraska vann och alla var nöjda. Enligt mig är det ett väldigt segt spel. Själva speltiden är bara 15 * 4 min MEN, de stoppar klockan hela tiden + en massa tv reklam vilket innebär att en hel match tar ca 3,5 h. Fruktansvärt långtråkigt enligt mig. På söndagen åkte vi till familjens stuga som låg ca 30 min därifrån. Där åkte vi på äventyr i terrängen i ett fordon som liknade en safaribil. Vi lämnade farmor och farfars hur och åkte hem i morse. Idag är vi lediga eftersom det är Labor day (fråga mig inte vad det innebär) men jag har ganska mycket läxor som måste göras + träning ikväll. Denna skolveckan är bara tre dagar eftersom det på fredag är footboll borta mellan vår skola och ett lag i Sioux Falls (ca 3h härifrån). När det är borta match så långt borta är man ledig från skolan eftersom i princip hela "staden" åker dit för att kolla. I fredags var det förrästen första matchen för säsongen och vi vann!:) 
Här är några bilder från helgen:) 
 Till vänster kusin Beth och hennes mamma, i mitten min värdsyster Grace, till höger farfar. 
Grace, jag, Josi, Beth
Jag och Josi 
Värdbror Etan. Många här odlar sina egna grönsaker. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-03 18:28:50

Låter nice :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela