Football and shopping

Publicerad 2013-09-07 18:24:00 i Allmänt,

Hejsan. I morse när jag vaknade så var det för första gången sedan jag kom hit regningt ute. Så, istället för att lägga ner huvudet på kudden och somna om så gick jag hurtigt upp, rotade fram mina träningskläder i röran på golvet, knöt på mig skorna och gick ut och joggade en sväng. Duktig flicka. Konditionen var dock lite av en besvikelse så nu ska jag försöka jogga en gång varje helg är tanken. Får väl se hur det går med det. 
Igår var vi i alla fall i Sioux Falls som är den största staden i South Dakota (ca 700 000 invånare). Vi spelade mot en skola därifrån och tyvärr förlorade vi. Förra året vann vi tydligen överlägset och många från min "stad" säger att det beror på att vi har så mycket skador i år vilket skulle kunna stämma då minst 3 av våra bästa spelare är skadade. Det var soligt, ca 40 ° och dessutom satt vi i solen hela matchen. Det kändes som jag skulle brinna upp och efter matchen var jag helt yr i huvudet. Vi stod och vilade i skuggan ett tag innan vi till slut masade oss mot bilen och körde mot mallen. I mallen var det naturligtvis (som alltid inomhus här i USA) svinkallt och jag kände mig lite febrig från att gå från supervarmt och svettigt till kylan inomhus. Det blev ganska mycket shopping och jag är glad att det inte finns så mycket att köpa i Gregory där jag bor för nu behöver min plånbok vila några veckor. Middagen åts på Applebees vilket var superdupergott och en stor variation från vardagsmaten här. 
Här är några bilder från gårdagen.
Vi är de helröda laget. 
Redo för fight. 
Nummer 85 är min värdbror Matt. Han är freshman (första året i High School) men han är väldigt bra och spleade mycket igår! Annars är det mest Seniors och Juniors som spelar. 
Våra fotbollscheerleaders. I högra hörnet är Josi. 
Två glada tjejer. Jacey och Kristen. 
En glad Jacey och en inte så charmig bild av mig. 
En vacker vy när vi korsade Missouri River som inte blev lika vacker genom vår smutsiga bilruta. 
Min mat på Appelbees. 
En suddig mobilbild bild på Erin, Kristen (värdmamman) och Josi.
Kolla mamma vilken fin ordning jag och Josi har i vårt rum! Observera att jag fortfarande har mina kläder i resväskan. Men, eftersom Grace (värdsystern) också har sina kläder här så finns det ingen annan plats. Vi ska flytta till ett större hus om 3 veckor. 

Kommentarer

Postat av: Lars

Publicerad 2013-09-08 06:56:00

Ser ut som det varit inbrott, fast tjuven hittade inte det han sökte efter...
Finns det inte garderober i usa? affärsmöjlighet för ikea?

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-08 08:13:53

Himmel och plättar har de inga galgar i USA? Landet med allt. Trodde att en av dina utmaningar var att lära dig ordning och reda.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela