The trackphone

Publicerad 2013-11-14 02:21:50 i Allmänt,

Har jag visat min telefon? Det var sånt himla strul med att få min iphone från Sverige att fungera här så istället för att köpa en ny smartphone som bara skulle funkat detta året i USA så köpte jag en så kallad "trackphone" istället. Basically så är det enda man kan göra med den att ringa och smsa men eftersom jag använder min iphone till att surfa på så räcker det. Kan ju dock medge att det ibland gör mig galen att smsa med den då det tar betydligt längre tid att skriva än vad mitt tålamod räcker till.
Idag fick vi tillbaka vårt engelskatest från förra veckan och mitt resultat var 96/95 (alla rätt + en bonuspoäng). Egentligen så bör jag väl vara väldigt glad för det resultatet på ett engelskatest i USA men saken är den att det irriterar mig ganska mycket. Jag hade i princip inte pluggat något alls och ändå så fick jag det resultatet. Det samma är det i andra ämnen, mina betyg här är bättre än hemma trots att jag här gör minsta möjliga och hemma lägger all energi jag orkar på skolan. Känns ju lite orättvist att man här bara kan glida igenom High School medan man i Sverige kämpar hur mycket som helst för att ligga på samma nivå. 
Just nu känns det som jag ska spricka efter helt för mycket mat. Min värdmamma la upp maten på tallriken och "duktig" som jag var så åt jag allt även om hälften hade varit nog. Här i USA så är ju allt i stora propotioner och om man beställer tex en dricka ellr glass i small så kan man räkna med att den i svenska mått åtminstonde är medium-size. 
Min fina telefon
Josi ställde upp på en bild för att ge lite mer färg till detta inlägget.

Kommentarer

Postat av: CA

Publicerad 2013-11-14 11:50:51

Välkommen till min telefonvärld!

Postat av: Lars

Publicerad 2013-11-17 10:45:58

Snygg telefon.
Karin hade en sån typ 5 år sen.
Vet du vad son är hemskt.
Volvo tvingar mig ha en iphone som jobb telefon.
Skär i hjärtat pa en android entusiast.
Lars

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela