November

Publicerad 2013-11-10 20:17:52 i Allmänt,

Hej sverige. Hur blev det redan november??? Det har varit väldigt dålig uppdatering här men nu ska det bli förändring. Jag vill ju faktiskt kunna ha denna bloggen att läsa och se till baka på året när jag återvänt till Sverige. Så, eftersom jag inte haft för mig så där jättemycket speciellt på sistånde så ska jag i allafall visa lite vardagsbilder som kanske kan ge en liten inblick i vad jag haft för mig. 
Flyttat! Och här kommer vad jag tyckte om det. TILL FAMILJEN I SVERIGE: Om ni planerar att flytta, gör det detta året när jag inte är hemma!
Att åka på flyttkärran var väl lite roligt och att vi fick vara hemma en dag från skolan för att hjälpa till var väl inte så dumt men ärligt talat, roligt var det ju inte. 
Åkt bil till Rapid City 4 timmar iväg och konstaterat varför South Dakota inte har så många invånare. Detta var synen konstant i 4 timmar. 
Försökt se skillnad i mikroskopet på 16 olika "tissues" (tror det är vävnader på svenska) som till en början såg exakt lika dana ut. Måste nu skryta och säga att jag var en av 3 personer i klassen som sedan fick alla rätt på provet. 
Åkt till Sioux Falls för att gå på "all state chorus" konsärten vilket är de bästa från alla skolor i South Dakota. Måste säga att det lät väldigt bra. En sak som jag till en början blev förvånad över när jag kom hit är att man här inte uttalar "chorus" så som jag trodde, nämligen "kvajor" utan faktiskt precis som det stavas. Det där hörde ju inte riktigt till saken men nått var jag ju tvungen att skriva. 
Vaknade upp på onsdagsmorgonen och såg detta. 
 
Kom hem på torsdagen och det vita var borta. Här bor förrästen våra hundar. (de sover dock inomhus) 
Tog med en överlycklig Charlie på promenad. De promenerar aldrig med hundarna så när jag gör det (inte så ofta längre) så blir det helt överlyckliga. Tyckte dock supersynd om Alfie som fick vara kvar i kenneln. Men allvarligt talat, han drar så mycket så jag får skavsår på händerna..
Gått in till 100% för att cheera på vårt fotbollslag. Vi åkte igår tyvärr ut ur turneringen men det var semifinal i hela South Dakota så vi kan vara nöjda. Många av fotbollskillarna grät dock efter matchen... Det hade varit sjukt stort att komma till state-final så det var ju lite sorgligt. 
 
Ska se till att det inte dröjer länge innan nästa inlägg, ha det så bra i svealand tills dess!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela