Nightwalk

Publicerad 2013-11-12 02:05:56 i Allmänt,

Hej. Uppdatering två dagar i dag, ojoj vad händer? 
Idag har vi varit hemma hela dagen och sett på hur många filmer som helst. Den sista filmen vi såg heter octoberbaby och handlar om en tjej som upptäcker att hon är född för tidigt på grund av en misslyckad abort. Filmen var helt okej men efter filmen så började naturligtvis familjen att diskutera, eller rättare sagt, med fasa i rösten prata om hur hemskt abort är. MIn syster sa att om hon var president så skulle hon förbjudit det och att om man blir gravid så är det ens plikt att behålla barnet och inte mörda det. Ja, de anser att abort är mord oavsettt hur tidigt i graviditeten man gör det. Min värdmamma höll med henne och berömmde henne för att hon sa så rätt. Detta är inte bara min familj utan de flesta här. Jag vet att folk i skolan har samma åsikter vilket förmodligen mycket grundar sig i deras väldigt konservativa sett att se allt och också på grund av deras starka religösa åsikter. Eftersom jag själv inte alls har samma åsikt som dem så smet jag upp på mitt rum ganska så direkt för att slippa sitta och hålla med om något som jag egentligen tycker helt annorluda om. Det är en sak som är jobbigt här och skillnad från hemma. I Sverige så accepterar man oftast andras åsikter även om man själv tycker annorlunda men så är det tyvärr inte alltid här. De är väldigt inne i sina sätt att se saker och har svårt att acceptera eller se saken från ett annat perspektiv. Så, jag gjorde helt enkelt som vanligt när detta eller religion kommer på tal och försökte undvika diskussionen helt och hållet. Kanske lite fegt men jag vill sammtidigt inte dra upp onödiga bråk/diskussioner. 
 
Igår kväll var jag och Josi ute på en promenad i mörkret vid tio-tiden. Vi promenerade upp till utkikspunkten i parken där man har utsikt över hela Gregory. Till en början var det trevligt och vi stannade där ett bra tag och njöt av tystnaden osv. MEN, precis när vi skulle gå ner igen så hände något. Josi ropade till att hon såg en ficklampa i skogen bakom oss och bara några sekunder senare så såg jag ett rött ljus röra sig bakom träden. (jaja, jag vet att ni skrattar och tycker vi är löjliga nu) men, i allafall blev vi hur rädda som helst och rusade hela vägen ner till husen. (utkikspunkten ligger i parken). Förmodligen så har vi sett för många skräckfilmer men jag är 100% säker på att det var ett rött ljus och vi har nu sagt att vi aldrig ska gå dit i mörkret igen även om vi båda två vet att aldrig inte kommer betyda aldrig. Vi fick ju faktiskt lite extra motion av springrundan så någon nytta med det var det ju.
 
Jag poserar i parken i min numera amerikanska standardklädsel, sweatpants and pullover. 
Ver inte riktigt vad Josi försökte likna här. 
Josi!!:)
Jag försökte se hotfull och läskig ut. Vi kan ju alla konstatera att det gick sådär. 

Kommentarer

Postat av: CA

Publicerad 2013-11-12 22:14:14

Skall ni ut på kvällarna får ni väl ta med varsin gigantisk hund!

Och "Ja", strategin att skippa diskussioner om vissa ämnen verkar klok även om det irriterar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela