Glitter

Publicerad 2013-11-15 01:11:56 i Allmänt,

Uhhh, vilken skitdag. Jag är med i en organisation i skolan som heter FCCLA och en av sakerna man ska göra är att vara med i en "speech-contest". Till talet så måste man ha posters, alltså riktiga posters och inte power-point som i alla normala presentationer. Dessa dumma posters tar en evighet att göra om de ska se bra ut och jag har spenderat hur många timmar som helst på dem och stannat i skolan halva förra veckan och hela dena veckan till 5 varje dag och jobbat med dem. Idag, när alla mina 5 posters låg på golvet så lyckades jag tappa en burk med glitter över dem. Eftersom jag precis hade limat så var det lite lim här och var där glittret naturligtvis fastnade. Det såg konstigt ut med lite glitter här och var så jag tog det briljanta beslutet att glittra hela dem and it looked like sh*t. Mitt ämne är dessutom kloning vilket kanske inte är världens mest glittriga ämne så det var bara till att göra om 3 av dem. Stannade i skolan till halv 6 idag och är fortfarande inte klar. (jag var allltså klar med alla innan). Jag skulle ha gått hem till Emma och gjort pilates ikväll men jag var inte på humör för det så jag och Josi gick till bensinmacken och köpte onyttighter istället. Nu ska jag gå ner och äta macaroni & cheese, en riktig hälsodag minsann. 
Hoppas ni har en bättre dag än mig. // en på dåligt humör clara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela