Thanksgiving

Publicerad 2013-12-03 04:10:41 i Allmänt,

Hejsan. Nu har vi avslutat middagen som idag bestod utav pizza, är ni förvånade?! Men idag kändes det faktiskt inte så dåligt med snabbmat för nu har basketen satt igång på riktigt. Vi springer mycket mer nu vilket gör det lite bättre och det är väldigt bra träning. En annan sak jag gillar med basketen jämfört med volleybollen är att träningarna inte är lika långa. I volleybollen var träningarna 3 timmar varje dag vilket i slutet nästan blev lite långtråkigt. Hitills har basketträningarna varit ca två timmar så jag hoppas det fortsätter så. 
I helgen firade vi alltså thanksgiving. Vi åkte efter skolan och träningen på onsdagen till farmor & farfar som bor i Nebraska bara ca 1 timma från oss. Båda min värdpappas syskons familjer var där och vi var totalt 20 pers. På torsdagen som var själva thanksgivingdagen så åt vi klassiskt thanksgivingmat vilket består utav kalkon, potatismos, sötpotatis, stuffing, skinka, gravy och säkert mer saker som jag inte kommer ihåg. Min åsikt om maten var att den var helt okej men inte det bästa man kan äta. Efterrätterna därimot, de var SUPER!     Pumpapaj är verkligen hur gott som helst! (pikannötpaj, citronpaj och chokladtårta var inte så dumt heller). Förutom att äta så kollade vi på fotboll (amerikansk) och ni vet väl redan att jag inte tycker det är allt för roligt. Sedan spelade vi en massa kort och bara tog det lungt. Det bästa med att komma hem var att äntligen få sova! Den ena familjen har fyra barn i åldrarna 1,4, 4 och 6. De var världens mest morgonpigga ungar och var uppe och skrek och lekte klockan 5 alla tre mornar vi var där. 
Nu ska jag och Josi kolla på Marley & Me så jag måste avsluta detta inlägget. Tog tyvärr nästan inga bidler. Här är en bild på en liten del av gänget. 
 

Kommentarer

Postat av: CA

Publicerad 2013-12-04 11:14:58

Se där, basket kan vara roligt!

Postat av: Lars

Publicerad 2013-12-05 16:45:27

Du kanske kan skicka ett specialrecept på pumpapaj från SD? Eller skall vi googla själva?
Idag är det regn och storm i Göteborg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela