Finals week

Publicerad 2013-12-16 04:13:43 i Allmänt,

Hej kompisar. Söndagskvällar känns ju alltid lite sura men speciellt dåligt känns det när man inte har pluggat något på hela helgen och har slutprov på allt vi gjort under hela terminen, i alla ämnen, denna veckan. Hur blev det så här?! Jag som var en ganska bra student innan USA... Ja, jag har bara mig själv att skylla om alla betyg rasar nu. Slutprovet är 20% av betyget i ämnet så det är ju en fördel att inte underprestera alltför mycket. Så, har jag varit väldigt upptagen i helgen och därför inte kunnat plugga? Nepp. Vi har inte gjort mycket alls. Igår morse väckte vår värdmamma oss klockan sju eftersom en person från EF skulle komma klockan tio och ta bilder på huset. Det var superstökigt så hela familjen rusade omkring och gjorde så gott som möjligt för att få ordning på i alla fall en del av vardagskaoset. När hon lämnat så var vi hemma och tog det lungt hela dagen och på kvällen så gick vi och bowlade. Jag vann och alla var nöjda :/. (jag gjorde faktiskt strike eller spärr alla gånger utan 2!!!, och nej, vi hade inte staketet på banan uppe) 
Idag har vi varit i kyrkan, jag har skypat med familjen, jag har varit ute på en lång och kall promenad och vi har spelat Mario Kart. Jag hade tyvärr inte lika stor lycka där som i bowlingen. Vi avslutade dagen med att kolla på Evan den allsmäktige och äta chip dip och kaka med glass. Värre kunde det ha varit ;)
Sorry för dåliga bilder men bättre än inget.
Nu har brottnigen i skolan börjat vilket är en jättepopulär sport här.
Vi har ätit en massa goda kakor!
Ehhh jaaa...Så här såg köket ut när vi började städa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela