Christmas

Publicerad 2013-12-08 18:31:36 i Allmänt,

Hejsan. Det har blivit väldigt juligt och vintrigt här nu. Det är mycket snö och hur kallt som helst! Det har varit ca -23 Farenheit de senaste dagarna vilket jag tror är ungefär -30 celsius. Det räcker att gå till bilen (som står ca 10 m från huset) utan vantar och så är mina händer förfrysna resten av dagen. Jag var ute och promenerade en sväng i morse men efter ca tio min så kunde jag inte längre känna mina kinder/näsa så promenaden blev ganska kort. I onsdags fick vi vara hemma från skolan eftersom det var för halt/för mycket snö. På torsdagen började vi klockan tio så de hann skotta på morgonen. Haha, amerikansk skola har sina fördelar ;) 
Min värdmamma älskar att baka och hon har bakat massa gott julgodis de senaste dagarna. Jag vet inte hur många bitar fudge jag åt igår men det var så gott var så det var värt det! Jag tänkte försöka göra lussekatter någon gång i veckan om jag har tid. 
I fredags hade Aaron (min lillebror) julkonsert. Aaron är i mitten med blå skjorta. 
Efter konserten tog vi in, och klädde, granen. 
Grace, Josi & me. Orkade inte fixa våra röda ögon.. Passar kanske ganska bra till bilden ändå. 
Igår kväll var vi på min värdpappas julfest med jobbet. Vi spelade minigolf. Jag vet inte vad det är med det spelet men jag blir alltid så sjukt tävlingsinriktad när jag spelar så jag fick anstränga mig för att inte bli sur på riktigt när det gick dåligt..
Vi var alla på ungefär samma nivå. Banorna var superenkla så 2 slag var standard för nästan alla banor. 
Jag besökte nästan Mt Rushmore

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela