School and new family

Publicerad 2013-08-23 02:58:33 i Allmänt,

Hejsan Sverige. Nu har jag börjat skolan här i USA och ja, det är ganska mycket som i Amerikanska high school filmer. Klockan ringer när lektionen börjar och slutar och det spelar ingen roll om läraren är mitt i en mening, när klockan ringer så stormar alla ut ur klassrummet. Eftersom vi bara har 5 min mellan klasserna och man vill inte komma försent så är det ganska viktigt att sluta i tid. Idag så var vi klara 10 min innan lektionen var slut och eftersom det var sista lektionen för dagen trodde jag att vi skulle få gå men nej, så var inte fallet. Vi var tvugna att vänta tills klockan ringde.
De flesta av mina klasser verkar bra men jag ska byta speech. Jag vet att det säkert hade varit väldigt användbart men jag fick reda på att vi kommer vara tvugna att hålla tal inför hela middle-school (typ 200 elever) och nej. Det är för mycket för mig. Dessutom så var vi tvugna att vara med på en tävling i speech i en annan stad och att tävla i att hålla tal känns inte riktigt som min grej. Jag ska gå och kolla imorgon vad jag kan byta den till. American History är jag riktigt orolig för eftersom läraren pratade såå fort och boken var såå komplicerad. Fattade inte riktigt allt på den lektionen kan jag säga. Men det blir nog bättre när jag kommit in i det. Annars så var det väldigt bra att Volleybollen startade innan skolan för det innebar att jag kände folk och slapp sitta ensam i matsalen! Alla är verkligen supertrevliga så det är inga problem. Det är väldigt mycket hirarki i skolan. Att vara senior har sina fördelar. Bland annat att man får gå före alla i matkön och att man får välja glass först efter volleybollträningen. 
Jag har dock slutat i cross country. Det fanns ju en anledning till att vi utbytisar var de enda som tränade 2 sporter. Det är helt enkelt för mycket så det fick bli volleyboll.Jag är helt slut i hela kroppen efter att ha tränat ca 4 timmar om dagen sedan jag kom hit och jag trodde att när det var helg nu skulle det bli vila. Men, nu verkar det som att vi ska träna lördag också.
Här är i alla fall några bilder på familjen.
Josi (den tyska tjejen jag bor med) och värdbror Etan. 
Josi och David (värdpappan) 
Josi och jag
Etan and Charlie!! (familjen har 2 hundar!)
Etan, Charlie and Alfie
Charlie, Alfie and familjens 3 bilar. Nästan alla har tre bilar här. En var till föräldrarna och en till barnen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, som ni kanske förstått så är jag utbytesstudent i USA och jag kommer vara här i ett år. Den här bloggen kommer funka lite som en dagbok för mig och även för att mina vänner, familj och andra som är nyfikna på livet som utbytesstudent ska kunna läsa vad jag upplever på andra sidan jorden!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela